Returpolicy

Avbokning

 

Vi accepterar avbeställningar innan produkten har skickats eller tillverkats. Om beställningen annulleras får du en fullständig återbetalning. Vi kan inte annullera beställningen om produkten redan har skickats.

 

Återgång

Vi accepterar returer av produkter. Kunder har rätt att begära en retur inom 30 dagar efter leverans av produkten.

För att vara berättigad till en retur måste varan vara oanvänd och i samma skick som när du tog emot den. Den måste också vara i sin originalförpackning. För att slutföra din retur behöver vi ett kvitto eller inköpsbevis. Be vår kundtjänst att skicka paketet till rätt adress.

Kommentarer

Specialanpassade eller personligt utformade varor berättigar inte till 30 dagars återbetalning.

Om returen orsakas av konsumenten är konsumenten ansvarig för fraktkostnaderna. De specifika avgifterna baseras på det kurirföretag du väljer.

Om de mottagna varorna är skadade eller inte fungerar på grund av våra skäl behöver konsumenten inte betala fraktkostnaderna.

Ingen återställningsavgift kommer att debiteras konsumenten för att returnera en produkt;

 

Återbetalning


När din retur har mottagits och verifierats skickar vi en mottagningsbekräftelse till dig via e-post. Vi meddelar dig också om din återbetalning har godkänts eller avslagits. Om din återbetalning godkänns kommer den att behandlas och beloppet kommer automatiskt att återbetalas till ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod inom ett visst antal dagar.

 

Försenade eller uteblivna återbetalningar

 

Om du ännu inte har fått någon återbetalning ska du först kontrollera ditt bankkonto igen.

Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning bokas officiellt. Kontakta därefter din bank. Det är ofta en viss handläggningstid innan en återbetalning bokas. Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss på support@superskor.se

Om returen orsakas av konsumenten är konsumenten ansvarig för fraktkostnaderna. De specifika avgifterna baseras på det kurirföretag du väljer.

Om de mottagna varorna är skadade eller inte fungerar på grund av våra skäl behöver konsumenten inte betala fraktkostnaderna.

 

Vänligen kontakta vår kundtjänst på: support@superskor.se för returadress.